КОРОТКО ПРО НАШІ ПОДІЇ

17.05.2022. Використання мистецтва та творчості сьогодні вважається одним із
найбільш м'яких та ефективних методів гармонізації емоційного стану. В рамках роботи Кропивницького міського Хабу психологічної підтримки на базі Кіровоградського обласного центру арттерапевтичної допомоги «Ресурс» відбувся майстер-клас з виготовлення паперових кульбабок. Метою заходу було розвантаження та ресурсування психоемоційного стану учасників. Арттерапевти вже давно довели, що квіти здатні не лише милувати погляд, а й можуть стати ефективним інструментом у боротьбі з стресом, тому для роботи ми обрали саме їх. Яскраві кульбабки символізували красу сонця, світла та життя, що триває! 
В атмосферу творчості та гармонії нас занурила Олена Горобець, директор Кропивницького міжшкільного ресурсного центру № 1. Під професійним керівництвом ведучої учасники отримали багато позитивних емоцій, потужний заряд гарного настрою, і, в результаті, створили цілу галявину чудових кульбабок. Життя прекрасне, не дивлячись ні на що!
                                      __________________________________
12.05.2022.
Відбувся четвертий семінар для практичних психологів закладів освіти міста Кропивницького в рамках курсу «Психологічна допомога у кризі за допомогою методів інтегративної арт-терапії». Учасники продовжили опановувати особливості та принципи арт-терапевтичної роботи з постраждалими внаслідок воєнних дій та вимушеного переселення.
Увагу фахівців було зосереджено на роботі з втратою відчуття майбутнього, використання метафор, образів, символів, малювання абстрактних зображень, анімалістичної тематики та застосування техніки ландшафтної терапії.
_________________________________________

12.05.2022. В рамках роботи Кропивницького міського Хабу психологічної підтримки відбувся майстер-клас з виготовлення текстильних іграшок, які в подальшому будуть використані для арт-терапевтичної роботи з дітьми, що постраждали внаслідок воєнних дій та вимушеного переселення. Під професійним керівництвом ведучої, Людмили Чистякової, кандидата педагогічних наук, доцента, викладача факультету природничих наук та технологій ЦДПУ, практичні психологи закладів освіти міста Кропивницького сьогодні створювали іграшки, які стануть необхідним інструментом для терапевтичної роботи з страхами, інтрузивними спогадами та емоційними розладами у дітей, що спричинені наслідками війни.
До участі у майстер-класі долучились 23 практичних психологи закладів освіти міста Кропивницького. Захід відбувся за співпраці з Центральноукраїнським державним педагогічним університетом імені Володимира Винниченка.
___________________________________________

11.05.2022. Відбувся  наш перший телеміст з директором Lesley Trauma Institute та його викладачами, ми навіть не очікували  на знайомство з керівником департаменту інклюзії міста Бостон, які запропонували нам свою допомогу щодо налагодження ефективного психологічного супроводу внутрішньопереселених та постраждалих внаслідок воєнних дій у нашій державі. Сьогодні ми  багато говорили  про те, з якими проблемами доводиться працювати психологам, про фахову підтримку, якої ми потребуємо, про те як ми намагаємось знаходити вихід  в обставинах, які, на жаль, не можемо змінити. Початок співпраці покладено!Працюємо над розробкою проєкту далі! Мовний бар’єр нам не завадив завдяки неймовірно професійному перекладу Ганни Дудіч, з її допомогою  спілкування відбулось легко, невимушено та комфортно.

                                       __________________________________

10.05.2022. Відбулась четверта зустріч за програмою психологічної підтримки для внутрішньопереміщених осіб. Активності заняття були побудовані на закріпленні методів контролю та релаксації, які вони опановували на попередніх зустрічах. Зупинялись на поняттях нагадування, укладали індивідуальний список власних нагадувань, вибудовували особисту ієрархію страху та планували експозицію в реальному житті. Важливим підсумком зустрічі стало закріплення розуміння  функціонального та дисфункціонального уникання, адже в ситуаціях війни не кожне поведінкове уникання є (мальадаптивним) неадекватним. В якості домашнього завдання учасникам було запропоновано практичну вправу з створення градуйованої експозиції.

                                         ________________________________

06.05.2022. Відбулась третя  зустріч за програмою психологічної підтримки для
внутрішньо переміщених осіб,   завдання якої були орієнтовані на подолання відчуття втрати  відсутності контролю та допомогу, щодо того, щоб впоратись з відчуттям безпорадності. Зважаючи, що візуальні образи є найпоширенішим видом переживання явищ, які трапляються після воєнних подій, учасникам були запропоновані слухові, нюхові та кінестетичні техніки, метод подвійного фокусування уваги, які є дієвими інструментами для боротьби з виникненням некерованих інтрузивних спогадів. Головною метою зустрічі було навчити учасників перемикати увагу від надокучливих думок та хвилювань.
                                       _____________________________

05.05.2022. Відбувся третій теоретико-методологічний семінар з  курсу
«Психологічна допомога у кризі за допомогою методів інтегративної арт-терапії». Увагу фахівців було зосереджено на актуальних техніках  арт-терапевтичної допомоги для роботи з негативними наслідками стресу, спричиненого наслідками воєнних дій, а також на дієвих та апробованих методах роботи з підвищеним рівнем агресії, спалахами люті і гніву у дітей та дорослих. В другій частині заходу фахівці визначали власний сенс життя на сьогодні за допомогою японського методу ікігай, відкривали додаткові ресурси, створювали  мандали життя та активували внутрішні рушійні сили.
Ведуча групи саморегуляції: Оксана Береславська, практичний психолог Кіровоградського обласного центру дитячої та юнацької творчості.
                                         ____________________________

03.05.2022. Відбулась друга зустріч за програмою психологічної підтримки для внутрішньопереміщених осіб. Цього дня роботу дитячої та батьківської  підгруп було зосереджено на усвідомленні  учасниками власних реакцій на сильний стрес, що пов'язаний з війною, так, щоб проблеми стали виглядати предметними,та  тими, що піддаються вирішенню. Тренери створювали атмосферу, що сприяла зближенню учасників групи, заохочували розповідати свої історії про війну, наводили приклади інших людей, допомагали говорити про власний досвід, не фіксуючи, при цьому, увагу на їх реакціях на травмуючі подіі, адже така навичка є важливим кроком то повернення у постраждалих осіб відчуття самоконтролю. Частину заняття було присвячено створенню уявного безпечного місця. У такий веселий та безпечний спосіб учасники, що постраждали внаслідок війни, вчились використовувати зорові образи з користю та формувати надійну внутрішню опору у власній свідомості.
                                 _____________________________________

29.04.2022. Відбувся другий семінар для практичних психологів закладів освіти міста Кропивницького в рамках курсу «Психологічна допомога у кризі за допомогою методів інтегративної арт-терапії». В рамках заходу увагу фахівців було зосереджено на табу в роботі з людиною, яка пережила травматичний досвід. Учасники продовжили покроково  знайомитись  з особливостями та принципами  арт-терапевтичного супроводу осіб, що опинились в стресових та кризових обставинах життя.
                                       _____________________________________

21.04.2022. З метою навчання та підготовки практичних психологів до роботи в напрямку супроводу осіб в стресових та кризових обставинах життя спричинених наслідками війни відбувся перший захід з курсу теоретико - методологічних семінарів з кризової терапії «Психологічна допомога у кризі за допомогою методів інтегративної арт-терапії». В ході роботи учасники опрацювали інформацію щодо впливу психотравмуючих ситуацій спричинених наслідками війни, та факторів, що впливають на тяжкість їх перебігу, а також говорили про внутрішні ресурси психологів та можливості контейнування емоцій. У практичній частині заходу практичні психологи, за бажанням, долучились до групи саморегуляції та відновлення, в рамках якої відбувся майстер-клас "Писанка відродження", адже розпис писанок – це про початок нового, про народження життя! Загалом, до участі долучились 34 фахівця.

______________________________

28.04.2022. Розпочато роботу першої групи за програмою: «Діти та війна: навчання технікам зцілення», метою якої є допомога дітям з внутрішньопереселених родин та тих, хто потребує підтримки, щоб впоратись з травмами війни. Одним із особливо некомфортних наслідків війни є нав’язливі думки, відчуття та спогади, які можуть з’являтись вночі у вигляді страшних снів, жахіть та здаватись надто реалістичними. Одним з головних завдань програми, і перше, з чого ми розпочали, стала  допомога  дітям в усвідомленні того, що така реакція є нормальною та зосередились на опануванні ними технік керування власними спогадами, щоб не залежати від них.

______________________________

Немає коментарів:

Дописати коментар